Auf einen Blick
- Aufgaben: Unterstützung in Risikomanagement, Kreditwesen, Handel und Treasury in einem dynamischen, internationalen Umfeld.
- Arbeitgeber: BDO AG, ein führendes Unternehmen in Wirtschaftsprüfung und Beratung mit globaler Reichweite.
- Mitarbeitervorteile: Flexible Arbeitszeiten, mobiles Arbeiten, regelmäßiges Feedback und umfassende Einarbeitung.
- Warum dieser Job: Einflussnahme auf die Integrität des globalen Finanzsystems und Arbeit mit Top-Klienten im Finanzsektor.
- Gewünschte Qualifikationen: Studium in Wirtschaftswissenschaften oder verwandten Feldern, praktische Erfahrungen und starke analytische Fähigkeiten.
- Andere Informationen: Bewerbung online mit Angabe des frühestmöglichen Startdatums und Gehaltsvorstellungen.
Das voraussichtliche Gehalt liegt zwischen 500 - 1500 € pro Monat.
Intern Financial Services Risk Management, Credit, Trading & Treasury (m/f/d)
Zur Jobübersicht Ich will den Job
CONFIDENCE. CHANGE. COOPERATION.
A team of experts supports our clients such as tier 1 credit institutions, leasing companies, fintechs or asset managers within the financial services industry. Hereby we provide customized and best in class audit and advisory services locally on the ground and leverage our global network for international collaborations. Join us and submit your application in German or English for our offices in Frankfurt am Main, Hamburg, Berlin, Düsseldorf, Munich and Stuttgart .
WHAT TO EXPECT:
- As a member of a team of specialists, you will work in risk management, credit, trading or treasury divisions in a dynamic and international environment and support your colleagues.
Working with companies from the financial services sector, inrisk management you will deal with topics such as overall business strategy, the management of individual risk types in their ICAAP and risk quantification as well as stress testing.
Gain a deep understanding of holisticcredit processes, from loan origination and intensive support to dealing with non-performing loans from credit institutions.
Gain insights into thetrading departments of our international clients and support our contributions to the integrity of the global financial system.
Support us in the control centers of banks intreasury areas such as strategic alignment, liquidity and financial risk management, accounting and regulation, transformation and digitalization. - From direct client contact to data analysis and the preparation of specific topics, you will be involved in challenging tasks and can use and develop your strengths.
WHAT WE LOOK FOR:
- You are matriculated in a Bachelor’s or Master’s program in the field of economics, business law, business mathematics. Ideally, you have already gained practical experience in relevant areas and would like to focus on banking & capital markets, financing and accounting.
- You follow events on the global financial markets with interest and are enthusiastic about the finance industry. You have worked intensively with banks and capital markets, securities, derivatives or risk management.
- You have very good communication skills in German and English, and your analytical and comprehension skills enable you to grasp and present complex issues.
- You are ready to solve accounting questions, risk management assignments or valuation topics relating to financial instruments.
WHAT WE OFFER:
- Flexible working time models and the option of mobile working to ensure an adequate work-life rhythm.
- Regular feedback to support you on your tailored career path and further development opportunities for career starters.
- A trustful, collegial working environment in which you feel comfortable and make an important contribution to BDO’s success.
- Onboarding that welcomes you immediately and an environment in which you will be integrated straight away.
WE LOOK FORWARD TO GETTING TO KNOW YOU!
Please apply online via our application portal (https://karriere.bdo.de) with your complete documents and tell us your earliest possible starting date as well as your salary expectations. If you have any questions, please contact our recruiting team at +49 40 30293 600.
BDO zählt mit über 3.000 Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern an 28 Offices zu den führenden Gesellschaften für Wirtschaftsprüfung und prüfungsnahe Dienstleistungen, Steuerberatung und wirtschaftsrechtliche Beratung sowie Advisory in Deutschland. Die BDO AG Wirtschaftsprüfungsgesellschaft ist Gründungsmitglied von BDO International (1963), der mit heute über 115.000 Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern in 166 Ländern einzigen weltweit tätigen Prüfungs- und Beratungsorganisation mit europäischen Wurzeln.
BDO AG Wirtschaftsprüfungsgesellschaft, eine Aktiengesellschaft deutschen Rechts, ist Mitglied von BDO International Limited, einer britischen Gesellschaft mit beschränkter Nachschusspflicht, und gehört zum internationalen BDO Netzwerk voneinander unabhängiger Mitgliedsfirmen. BDO ist der Markenname für das BDO Netzwerk und für jede der BDO Mitgliedsfirmen. © BDO
Ich will
den Job
Karriere kompakt.
*
Ansprechpartner
Gerne kannst du dich bei uns in Deutsch oder Englisch melden oder bewerben.
Recruiting Team
E-Mail: recruiting@bdo.de
Telefon: 040 30293 600
*
Intern Financial Services Risk Management Arbeitgeber: BDO AG
Kontaktperson:
BDO AG HR Team
recruiting@bdo.de