Account Manager:in (m/w/d) Patient Support Systems
Req #: JR – 141057 Location: Essen, North Rhine-Westphalia, Germany Job Category: Sales Date posted: 06/28/2024
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Overview
As a member of Baxter’s sales team, you’ll be aligned to one of our global business units and be responsible for new business, developing existing accounts and ensuring patient-centric approach in all your dealings. You’ll work within an assigned geographic area or with specific accounts to achieve or exceed personal and business goals, all in pursuit of our mission to save and sustain lives. In the sales role, you’ll have the opportunity to provide input on new markets and products, manage customer concerns, and collaborate with other teams.
- Support for Parents
- Continuing Education/
Professional Development - Employee Health &
Well-Being Benefits - Paid Time Off
- 2 Days a Year to Volunteer
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Success Profile
What makes a successful Sales Professional at Baxter? Take a look at some of the top traits we’re looking for and see if you’re a fit.
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- Sales Solution Identification and Development
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Account Manager:in (m/w/d) Patient Support Systems
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This is where you save and sustain lives
At Baxter, we are deeply connected by our mission. No matter your role at Baxter, your work makes a positive impact on people around the world. You’ll feel a sense of purpose throughout the organization, as we know our work improves outcomes for millions of patients.
Baxter’s products and therapies are found in almost every hospital worldwide, in clinics and in the home. For over 85 years, we have pioneered significant medical innovations that transform healthcare.
Together, we create a place where we are happy, successful and inspire each other. This is where you can do your best work.
Join us at the intersection of saving and sustaining lives-where your purpose accelerates our mission.
Zur Verstärkung unseres Teams Patient Support Systems (PSS) suchen wir Sie als
Account Manager:in (m/w/d) für die Region Ostdeutschland (nördlicher Teil), Großraum Berlin.
Zusammenfassung der Position:
Werden Sie Teil einer Erfolgsgeschichte – wir revolutionieren die Krankenpflege mit Fokus auf Pflege kritisch kranker Patienten.
Als Account Manager:in (m/w/d) PSS Deutschland definieren, implementieren, beaufsichtigen Sie Unternehmensstrategien, -ziele und -vorgaben für Ihr Vertriebsgebiet in Übereinstimmung mit der regionalen Strategie.
Sie steigern die Marktanteile und Rentabilität der PSS-Produkte und beweisen Geschick bei der Positionierung unserer Therapielösungen, ob zur Miete oder im Verkauf.
Sie implementieren neue Produkte und Technologien inklusive der Geräteanbindung an Krankenhausinformationssysteme. Dabei agieren Sie als Vertriebsprofi und Schnittstellenmanager:in zwischen unseren Teams aus den Bereichen Connectivity, Sales Coordination, Vertriebsinnendienst und Technical Service.
Ihre Aufgaben:
- Leitung des Geschäfts mit hochwertigen Kunden und Entwicklung neuer Geschäfte innerhalb des vorgegebenen Verkaufsgebietes
- Einhaltung des jährlichen Business Plans für das Gebiet in Zusammenarbeit mit dem Business Manager
- Fokussierung auf Steigerung der Marktanteile, Rentabilität, Umsatzsteigerung im Vergleich zum Plan
- Erfolgreiche Positionierung unserer neuen Therapielösungen sowohl zur Miete als auch zum Kauf
- Kenntnisse über und Auswertung von Marktgröße, Marktlandschaft der Konkurrenz
- Entwicklung lokaler Produktstrategien zur Steigerung der Verkaufszahlen
- Veranlassung von Probestellungen/ Vorführungen für Ihre Produkte bei Kunden
- Erteilung von Feedback und Beisteuerung von Ideen in Bezug auf das Verkaufsmaterial und Unterbreitung von Vorschlägen hinsichtlich Layout und potentieller Optimierung (Broschüren, Verkaufsmaterial, etc.)
- Erkennung von Geschäftschancen im Vertriebsgebiet sowie Entwicklung neuer Geschäfte mittels direkter Vertriebstätigkeit
- Verantwortung des Vertriebs für hochwertige Accounts, einschließlich Angebotsunterbreitung, Verhandlungs- und Vertragsmanagement
- Koordination klinischer Aktivitäten mit klinischen Beratern sowie Gewährleistung der Einführung klinischer Promotions-/Verkaufsprogramme
- Aufbau starker und langfristiger Beziehungen zu Entscheidungsträgern
Ihr Profil:
- Universitätsabschluss oder vergleichbare kaufmännische Ausbildung
- Mindestens 3-jährige nachweisbare Erfahrung im kaufmännischen Bereich
- Medizinische Kenntnisse sind von Vorteil
- Vertriebsmentalität und besonders ausgeprägtes Kommunikationstalent
- Fähigkeit, Verhandlungen auf höchster Konzernebene zu führen
- Zuverlässigkeit und Geheimhaltung
- Selbstmanagement und organisatorische Fähigkeiten
- IT-Kenntnisse, insbesondere mit Microsoft Office-Anwendungen
- Führerschein Klasse B
- Hohe Reisebereitschaft
- Sprachkenntnisse: fließende Deutsch- und gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift
Unser Angebot:
Engagierten und begabten Menschen bieten wir interessante Chancen. Geschlecht, Alter, Hautfarbe, Herkunft, sexuelle Orientierung und Beeinträchtigungen spielen dabei keine Rolle – im Gegenteil: Wir fördern Vielfalt und glauben, dass Diversität eine Bereicherung darstellt: https://www.charta-der-vielfalt.de/
Haben wir Ihr Interesse geweckt?
Wenn Ihnen die oben beschriebene Aufgabe gefällt, Sie sich in einem dynamischen, abwechslungsreichen Arbeitsumfeld wohlfühlen und sich für eine Lern- und Wachstumskultur begeistern können, dann sollten wir uns kennenlernen. Wir freuen uns über die Zusendung Ihrer Unterlagen direkt über unser Online System .
#IND-DACH
#LI-SL1
Reasonable Accommodations
Baxter is committed to working with and providing reasonable accommodations to individuals with disabilities globally. If, because of a medical condition or disability, you need a reasonable accommodation for any part of the application or interview process, please click on the link here and let us know the nature of your request along with your contact information.
Recruitment Fraud Notice
Baxter has discovered incidents of employment scams, where fraudulent parties pose as Baxter employees, recruiters, or other agents, and engage with online job seekers in an attempt to steal personal and/or financial information. To learn how you can protect yourself, review our Recruitment Fraud Notice. 141057
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Explore this location Limbecker Platz 1
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Our company is enriched by a diverse population of individuals in more than 100 countries that work to solve, innovate, manufacture and drive better healthcare options for patients around the world.
Meet Andrea – after joining Baxter as a Customer Service Specialist, Andrea was promoted last year to Territory Manager.
"Baxter’s culture is one of inclusivity, respect and acceptance for one another, regardless of religious, political or sexual orientation. There is immense support that starts all the way at the top of the organization, including the creation of "Best Place to Work" for all employees."
Meet Paula – she has been with Baxter for 17 years and works as a Sales Specialist in Ireland.
"In Baxter we are encouraged to extend our competencies and experiences through ongoing feedback, experiences and regular training. Personal development to achieve career aspirations is actively encouraged, and as a result, I recently secured an internal promotion which was actively supported by my manager and the wider Baxter team."
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Kontaktperson:
Baxter International HR Team