Join to apply for the Linehaul Resource Planning Agent (m/w/d) role at FedEx.
Eingruppierung
- Gehaltsgruppe II (Gehaltstarifvertrag Niedersachsen)
Aufgabenbeschreibung
- Beauftragung von Sonderfahrten bei Transportdienstleistern
- Gewährleistung der pünktlichen Verfügbarkeit von Ressourcen sowie Sicherstellung eines reibungslosen Transportverlaufs
- Identifizierung von Abweichungen (z. B. durch schlechtes Wetter, Stau, Unfälle, Streik) und Einleitung von geeigneten Korrekturmaßnahmen
- Sicherstellung einer reibungslosen Kommunikation mit allen beteiligten Schnittstellen (z. B. interne operative Abteilungen, externe Transportdienstleister)
- Kontrolle der Fahrzeugauslastung
- Optimierung der Transportabwicklung und Kosten
Ihre Qualifikation
- Abgeschlossene kaufmännische Ausbildung (wünschenswert Speditionskaufmann/-frau)
- Kenntnisse von Transportprozessen
- MĂĽndliche und schriftliche Kommunikation in Deutsch und Englisch
- Teamfähigkeit, Verantwortungsbewusstsein und Eigeninitiative
- Geografische Kenntnisse
- Bereitschaft zu wechselnden Arbeitszeiten / Nachtschicht
We are an equal opportunity employer and are committed to a diverse and inclusive workforce in which we provide growth opportunities for all.
Our Company
FedEx is one of the world\’s largest express transportation companies and has consistently been selected as one of the top 10 World’s Most Admired Companies by \“Fortune\“ magazine. Every day FedEx delivers for its customers with transportation and business solutions, serving more than 220 countries and territories around the globe.
Our Philosophy
The People‑Service‑Profit philosophy (P‑S‑P) describes the principles that govern every FedEx decision, policy or activity. FedEx takes care of our people; they, in turn, deliver the impeccable service demanded by our customers.
Our Culture
Our culture is important for many reasons, and we intentionally bring it to life through our behaviors, actions and activities in every part of the world. The FedEx culture and values have been a cornerstone of our success and growth since we began in the early 1970’s. While other companies can copy our systems, infrastructure and processes, our culture makes us unique and is often a differentiating factor as we compete and grow in today’s global marketplace.
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Kontaktperson:
FedEx HR Team