Wollen Sie die Zukunft des Gesundheitswesens mitgestalten? Wir bei Siemens Healthineers setzen auf Menschen, die ihre Energie und Leidenschaft diesem Ziel widmen.
Siemens Healthineers steht für Pioniergeist unserer Mitarbeitenden, gepaart mit unserer langen Tradition als weltweit führender Technologiekonzern in der stets dynamischen Gesundheitsbranche. Wir bieten ein flexibles und dynamisches Umfeld voller Gelegenheiten, über sich hinaus zu wachsen, um sich persönlich und beruflich weiterzuentwickeln. Klingt das interessant für Sie?
Then come and join our global team as Program Manager (f/m/d) Customer Engagement of the future at XP to become part of the market leading business line XP within the Diagnostic Imaging cosmos and make a real impact in a dynamic and innovative environment.
Choose the best place for your work – Within the scope of this position, it is possible, in consultation with your manager, to work mobile (within Germany) up to an average volume of 60% of the respective working hours.
Your tasks and responsibilities:
- Customer Engagement Strategy: You research market trends and customer feedback to identify opportunities for innovative engagement.
- You design customer journeys that enhance satisfaction, loyalty, and retention.
- Project Leadership: You define and execute projects with clear timelines, budgets, and deliverables.
- You collaborate with cross-functional teams to address challenges and achieve milestones.
- Making the Organization Future-Ready: You develop frameworks and initiatives to ensure adaptability to changing market and customer environments.
- You implement strategies that align organizational capabilities with future customer needs and market trends.
- Workshop Organization: You plan and facilitate workshops with stakeholders to align on strategies and foster innovation.
- You prepare workshop materials and manage follow-ups to ensure actionable outcomes.
- Presentations to Management: You develop impactful presentations that summarize progress, challenges, and recommendations.
- You use data-driven insights and visual storytelling to engage the X-Ray Products management team.
- Performance Monitoring: You track key metrics for customer engagement initiatives and recommend improvements.
- You leverage analytics to continuously optimize strategies and demonstrate measurable success.
Your qualifications and experience:
- You have a university degree in business administration, marketing, healthcare or a related field.
- You have many years of experience in program management or customer engagement strategy with a focus on building organizational adaptability to market and customer change.
- You have experience in developing and implementing frameworks that enhance organizational readiness for evolving environments.
- You have expertise in organizing and facilitating workshops with diverse internal and external stakeholders to drive alignment and actionable outcomes.
- You have excellent skills in preparing and delivering presentations to senior management, using data-driven insights and clear visual storytelling.
- You are familiar with change management and strategic planning in response to dynamic market and customer needs.
- You have knowledge of agile methodologies and experience working in cross-functional teams are a plus.
- Experience in the healthcare or medical technology industry is an advantage.
Your attributes and skills:
- You are fluent in written and spoken business English.
- You provide exceptional leadership, communication, and analytical skills to align stakeholders and drive strategic objectives.
- You have the ability and motivation to drive projects that redefine customer engagement and pioneer breakthroughs in healthcare. For everyone. Everywhere. Sustainably.
Unser globales Team:
Siemens Healthineers ist ein weltweit führendes Medizintechnikunternehmen. Mit mehr als 72.000 engagierten Mitarbeitenden in über 75 Ländern gestalten wir die Zukunft des Gesundheitswesens. Jeden Tag profitieren etwa fünf Millionen Patient*innen weltweit von unseren innovativen Technologien und Dienstleistungen aus den Bereichen Diagnostik und therapeutische Bildgebung, Labordiagnostik und molekulare Medizin sowie von unseren digitalen Gesundheits- und Unternehmensdienstleistungen.
Unsere Kultur:
Unsere Unternehmenskultur schätzt verschiedene Blickwinkel, offene Diskussionen und den Willen, Konventionen in Frage zu stellen. Ständiger Wandel gehört zu unserem Arbeitsalltag. Wir wollen in unserer Branche Veränderungen vorantreiben, statt nur darauf zu reagieren. Deswegen laden wir Sie ein, sich neuen Herausforderungen zu stellen, eigene Ideen auszutesten und Erfolge zu feiern.
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Wir legen Wert auf Diversität und Chancengleichheit und freuen uns über Bewerbungen mit vielfältigen Hintergründen und insbesondere von Menschen mit Behinderung.
Sie möchten mehr erfahren und erste Fragen gern persönlich klären – Sprechen Sie uns an: +49 (9131) / 17 – 1717. Kontaktperson dieser Stellenausschreibung ist Laura Roos.
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Siemens Healthineers Deutschland wurde mit dem Zertifikat Great Place to Work ausgezeichnet.
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Kontaktperson:
Siemens Mobility HR Team