Spezialist Techniker Management (m/w/d)
Berlin
Posted 14 Days Ago
Full time
R-102493
Job Description:
Tätigkeitsbeschreibung
Super Aufgaben:
- Administrative Anlage von neuen KundendiensttechnikerInnen und Montagepartnern inkl. Datenpflege in unseren Systemen
- Verantwortlich für die Beschaffung und Bereitstellung der benötigten Montageressourcen (z.B. Arbeitskleidung, Werkzeuge, Laptops und Diensthandys)
- Unterstützung bei der Planung und Steuerung von Montagekapazitäten
- Pflege der Abwesenheitsblöcke/diverser Termine (z.B. Inventuren, Schulungen) für unsere KundendiensttechnikerInnen in unseren Systemen
- Fahrzeuge-Management für unsere KundendiensttechnikerInnen wie z.B. den Tausch von Fahrzeugen, die Bereitstellung von Tankkarten und Parkgenehmigungen
- Unterstützung und Koordination bei der Umsetzung von arbeitssicherheitsrelevanten Maßnahmen
- Administrative Tätigkeiten wie z.B. die Datenpflege in unseren Systemen, Rechnungsprüfungen und Gutschiftsverfahren
- Organisation, Betreuung und Unterstützung der Azubis/Praktikanten während Ihrer Ausbildung/Hospitation
- Planung, Organisation und Teilnahme an Veranstaltungen
Super Anforderungen:
- abgeschlossene kaufmännische Berufsausbildung
- Berufserfahrung, idealerweise in einem ähnlichem Aufgabengebiet
- sicherer Umgang mit MS-Office und die Bereitschaft, sich in neue Systeme einzuarbeiten
- Spaß am Umgang mit Menschen
- Kommunikationsstärke und hohe Sozialkompetenz
- Flexibilität und Organisationstalent
Die Stelle ist bis voraussichtlich 31. März 2025 zu besetzen im Rahmen einer Elternzeitvertretung.
Super atmosphere:
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Good start at Techem: Digital "Welcome call" for all new employees, 2-day onboarding event, individual job familiarisation plans and work shadowing, speedy assumption of responsibility, creative freedom as well as friendly colleagues who provide advice and assistance
Working at Techem means: working for one of the leading companies for digitalisation of the energy transition in buildings, short decision paths, flat hierarchies, open first name and corporate culture, regular digital communication formats from company management, 30 days‘ leave, special paid leave, your own company laptop, travel allowance, capital-forming benefits, occupational pension subsidy
Personal development at Techem: freedom to develop your own creativity and capabilities,
wide-ranging opportunities to develop both as a specialist and a manager, as for example with our systematic development programme "STEP" or a varied seminar programme within the scope of our "Techem Academy"
For our employees: flexible working hours, mobile work, a modern work surroundings as well as free water, fair trade coffee and tea at all sites, excellent travel connections to the Eschborn headquarters, varied event formats, Techem leased bike, active health management "Techem Vital" (e.g. courses, reduced price fitness offers, free employee advice) and benefits via participation in the
"Corporate Benefits" programme
The best opportunities to help form the future of the energy economy: digital and dynamic environment, forward-looking projects, new technologies and working methods as well as the scope for the development of ideas to drive energy transition forwards, good networking and a cooperative working environment for joint success and synergies, an understanding of values characterised by openness, honesty, clarity and engagement.
Kontaktperson:
Techem Energy Services GmbH HR Team